Rubikon celá léta organizoval dlouhodobou soutěž, kde finále proběhlo v Senátu České republiky.
Rubikon celá léta organizoval dlouhodobou soutěž, kde finále proběhlo v Senátu České republiky.
Rubikon vyráží za mladými lidmi do škol, středisek volného času, do oddílů a na další místa. Tady dozvíš. co všechno je Rubikon a co všechno v něm můžeš zažít.
Rubikon vyráží za mladými lidmi do škol, středisek volného času, do oddílů a na další místa. Tady dozvíš. co všechno je Rubikon a co všechno v něm můžeš zažít.
Divadelní představení Patrik je další z aktivit oblíbeného programu Rubikon, který žáky a studenty upozorňuje na rizika nezodpovědného sázení a pomáhá u nich rozvíjet schopnost se v životě zodpovědně rozhodovat.
Unikátní představení Patrik je postavené na diskusi s diváky. Děti samy hledají zásadní momenty, kdy se příběh hlavního hrdiny zlomil a vlastními nápady ho pomáhají měnit tak, aby zabránily Patrikovu pádu.
Autorem hry je divadelní spolek Divadelta, který již řadu let nabízí školám interaktivní představení na různá závažná témata.
Divadelní představení Patrik je další z aktivit oblíbeného programu Rubikon, který žáky a studenty upozorňuje na rizika nezodpovědného sázení a pomáhá u nich rozvíjet schopnost se v životě zodpovědně rozhodovat.
Unikátní představení Patrik je postavené na diskusi s diváky. Děti samy hledají zásadní momenty, kdy se příběh hlavního hrdiny zlomil a vlastními nápady ho pomáhají měnit tak, aby zabránily Patrikovu pádu.
Autorem hry je divadelní spolek Divadelta, který již řadu let nabízí školám interaktivní představení na různá závažná témata.
Žáci sedmých až devátých tříd seděli u PC a 40 minut se intenzivně soustředili. Hráli hru Rubikon on-line a prvních 5 vytvoří družstvo, které bude školu reprezentovat v oblastním kole soutěže „Rozhodni se správně“. Dva kluci, tři holky a jeden náhradník se připravovali zodpovědně pod vedením paní učitelky, zahráli si Klikačku on-line, na Internetu hledali neznámou osobu, sledovali videa, kde se členové Quest klubu mezi sebou sázeli o různé úkoly a zahráli si různé deskové hry, kde se učili principům rozhodování.
Den finále nadešel. Družstvo dostalo žlutou barvu. Stojí v zákulisí a čekají na pokyn moderátora, který je vítá na podiu, moderátor je představuje a jejich fanoušci v sále divadla je vítají potleskem.
celý článek
První kolo je o zákonech; otázka a čtyři možnosti odpovědí + sázka až 3 body. V první části neznají otázky, tak sází jen jeden bod. U posledních 3 otázek ze sedmi dostávají celou otázku. Pokud vědí, sází maximum a pokud ne, nesází vůbec. Některé družstva riskovala u všech možností, dvě jsou v mínusu a jednomu se risk vyplatil a jsou ve vedení.
V mezihře soutěží vždy jen jedno družstvo a to, které nabídne nejlepší výkon. V tomto případě kolik na sebe postaví dřevěných kostek. Žluté družstvo volí 7. Zelené 13, úkol ale nezvládá a ztrácí 3 body.
Ve druhém kole se družstvo rozhoduje podle informací. Dostává postupně 5 indicií a když věc, člověka, budovu… uhádne na jednu indicii dostává 5 bodů, když až na pátou, tak jeden bod. Žlutí neriskují a nepospíchají z odpovědí a udržují si druhé místo.
V mezihře je moderátor zkouší, zda půjdou do sázky na náhodu, kdy mají možnost tipnout si, ve které ze 7 obálek je logo Rubikonu. Moderátor je popichuje, ale Žlutí jsou rozhodnuti nesázet na náhodu a do této mezihry vůbec nejdou. Dělají dobře. Tři družstva pokusili náhodu a příšli o tři body. V čele stále mobří, Žlutí na druhém místě.
Stavba věže byla hra na dovednost. Kdo postaví nejvyšší věž, dostává 6 bodů, poslední jen jeden bod. Žlutým se nedařilo a skončili na čtvrtém místě a klesají na třetí místo. O bod je předehnali Fialoví.
Mezihra; Kdo vyjmenuje za minutu všechna krajská města. Žlutí přemýšlí, vědí, že musí trochu riskovat a hlásí, že vyjmenují 14 měst. Ostatní dávají maximálně 13. V podstatě to není žádný risk, protože Maruška tyhle věci vždycky věděla. Za 48 vteřin se posouvají na druhé místo.
Poslední kolo, poslední hra. Moderátor má připraveno 7 příběhů z historie o tom, jak se různé historické osoby rozhodli. A družstva mohou sázet 1 – 4 body. U prvních dvou před sázkou nevědí nic, u dalších dvou se dozvídají, čeho se příběh týká a při posledních se dozvídají celý příběh. Žlutí v první části neriskují, což se jim vyplácí a stahují náskok. Před posledními třemi otázkami stahují náskok na 1 bod na modré. Na pátý příběh dávají 4 body, stejně jako Modří. V předposlední otázce si nejsou moc jistí. Musí vsadit, ale ne moc, aby je nedotáhli Fialoví, kteří jsou za nimi o 6 bodů. Sází 2 body, stejně jako Modří. Žlutí ztrácí, Modří získávají 2 body a vedou o 5 bodů. Žlutí jsou zklamaní, už nemohou být první. Stačí, aby Modří v posledním nevsadili a vítězí. Žlutí se musí soustředit, aby alespoň uhájili druhé místo. Franta říká, že měli víc riskovat, ale holky ho vrací zpátky do hry. Poslední otázka je nejtěžší, ale Pavel, který se zajímá o historii zná odpověď. Sází 4 body. K překvapení všech sází i Modří 2 body. A špatně. Klesají na druhé místo a nikdo nechápe proč to udělali, když měli vyhráno. Soustředili se na hru a nesledovali kolik má kdo bodů. Špatná práce s informacemi.
Žlutí byli v euforii. Tohle už tedy opravdu nečekali. Dostávají za první místo outdoorovou kameru. Moderátor ale přichází s další nabídkou, aby vsadili svoji výhru. Kdo hodí třemi kostkami tři šestky, ten může získat nový herní notebook. Pokud to nehodí, ztrácí výhru. Stačí jen hodit a osud vše zařídí. Šance není veliká, ale je tu. Všichni tuto hru již znají z Rubikonu on-line, kde si to zkoušeli na zkoušku. Zkušenosti mají. Tady je to ale o notebook. Moderátor postupně všechny obchází a ptá se na odpověď. Postupně všichni odmítají, mohou si ale hodit na zkoušku. Klára čtvrtá v pořadí hází dvě 6 a jednu 5. To zviklalo Frantu, který se rozhodl vsadit na náhodu a jít do risku. Diváci, moderátor, porota, soutěžící byli v napětí, jak to dopadne. Franta vzal tři velké kostky, takže je všichni viděli a hodil. Nepadla ani jedna šetka. Franta se smutně loučil se svoji outdootovou kamerou, kterou vrátil moderátorovi.
Rubikon organizuje soutěže mezi školami. Ty jsou propojeny řadou vystoupení, prostě show, zábava a poučení v jednom pořadu.
Rubikon organizuje soutěže mezi školami. Ty jsou propojeny řadou vystoupení, prostě show, zábava a poučení v jednom pořadu.
Oblíbené jsou interaktivní pořady, které jsou výborným zážitkem pro všechny zúčastněné. Skládají se ze vzájemně propojených výukových programů, divadelního představení a soutěží. V tomto případě spolu soutěží v okresním finále 10 škol.
Oblíbené jsou interaktivní pořady, které jsou výborným zážitkem pro všechny zúčastněné. Skládají se ze vzájemně propojených výukových programů, divadelního představení a soutěží. V tomto případě spolu soutěží v okresním finále 10 škol.
Probíhají obvykle ve školách během vyučování. Žáci a studenti se zabývají tématy zodpovědného rozhodování a rizikového sázení, nahlížejí na něj z různých úhlů a rozvíjejí tak svou dovednost dobře se rozhodovat.
Probíhají obvykle ve školách během vyučování. Žáci a studenti se zabývají tématy zodpovědného rozhodování a rizikového sázení, nahlížejí na něj z různých úhlů a rozvíjejí tak svou dovednost dobře se rozhodovat.