Věk: od 8 let
Počet hráčů: 2 - 5
Čas: 40 minut
Jak hra vypadá
Herní plocha se vytváří z šestiúhelníků (hexů), podobně jako u Osadníků z Katanu. Cílem hry je získat co nejvíce hexů, které mají na rubové straně „fotografie“ zvířat. Každý hráč má šest figurek, které se na počátku hry rozloží rovnoměrně kolem herní plochy. Skupiny figurek představují výpravy, které se vydávají do džugle. Po každém kroku se otočí destička, na níž výprava vstoupila a hráč se rozhoduje, zda půjde dál a bude riskovat bodnutí hmyzem, nebo se spokojí s již získanými snímky, výpravu opustí a vrátí se do bezpečí.
Jak na to
podle návodu připravíme herní plochu sestavenou z promíchaných hexů
ke každému rohu plochy postavíme výpravu, ve které má každý hráč jednu figurku
vedoucí výpravy (VV – byl poslední v pralese) vybere, která výprava vyrazí první a volí i její trasu
hexy, na které výprava vstoupí, se otáčejí; po každém kroku se hráči
rozhodují (jako první VV), zda seberou již otočené hexy (snímky zvířat) a se svou figurku výpravu opustí; tím výprava končí
výprava končí také nuceně - otočením druhého hexu s obrázkem komára
role VV se přesune na dalšího hráče v pořadí
celá hra končí, pokud dojdou figurky, nebo je celá džungle prozkoumaná
pořadí hráčů určují body získané za počty získaných fotografií zvířat dle bodovací tabulky
Video:ZDE
Rozhodování
v každém tahu se všichni hráč rozhodují, zda výpravu ukončí, nebo risknou další postup
jde vlastně o rozhodování, kdy se již počet snímků vyplatí víc, než pokračování ve výpravě
hra téměř čistě o rozhodování
Pyramida rozhodování:
Zodpovědné rozhodování | |
Dovednosti | |
Vědomosti | + |
Informace | ++ |
Zkušenosti | ++ |
Pokus - omyl | +++ |
Náhoda | ++ |
Podíl rozhodování: 90%
Postřehy
hra je zaměřená především na rozhodování
v každém okamžiku hráč zvažuje riziko na vyšší zisk či ztrátu
Podrobnější pravidla: ZDE
Kontakt na výrobce: Albi