V "Casinu" Bylo připraveno 6 různých herních aktivit na stanovištích, vybraných dle nastavených parametrů (náhoda, vědomosti, dovednosti, pokus/omyl). Paní vychovatela - krupiérka nejprve žáky se všemi aktivitami seznámila, vysvětlila pojem sázení, jeho případné důsledky a názorně ukázala, co mohou od každé aktivity očekávat.
Všichni žáci před zahájením hry získali herní peníze ve výši 100 korun po desetikorunách (1 sázka/10 korun). Následně si společně prošli všechna stanoviště, vyzkoušeli si je a žáci se rozešli samostatně, po stanovištích. Bylo na jejich rozhodnutí, zda budou sázet a riskovat, nebo svoje peníze při hrách rozmnožovat.
Žáci si tak formou hry vyzkoušeli, jaké to je, se rozhodovat na základě náhody, pokusu – omylu, zkušeností, informací, vědomostí, dovedností a poznali rozdíl mezi hrou / sázkou.
Většina žáků velmi rychle pochopila, že sázení na náhodu není výdělečné, že velmi rychle přijdou o své peníze a přesunuli se ke stanovištím kde mohli vsadit na jistotu a následný zisk. Přesto se našli ve třídě i žáci, které sázení velmi zaujalo, bavilo a zažili ten pocit „přeci to jednou padnout musí“. Nezbylo jim tedy nic jiného, než hru ukončit bez peněz, nebo měli možnost půjčit si peníze s úrokem v „bance“.
V závěru projektu jsme se společně posadili do kruhu a celou hru podrobně probrali.